Followers

Thursday 4 June 2015

Uda Sakit...Semoga Tabah Adikku

Assalamualaikum.. alhamdulillah perancangan balik kampung minggu lepas berjalan lancar.Selamat tiba di Kelantan pagi jumaat, suara bacaan ayat suci al-quran di masjid2 sekitar sambut ketibaan kitaorng. Lama nya tak rasa suasana tu, sayu pulak rasa hati.Biasala orang duduk merantau negara orng macam aku ni, time balik kmpung mesti la bonda kesayangan sambut kaw kaw punya..(jahat kan..hehe).cakap je nk makan apa,insyaallah akan dipenuhi.Sampai2 je dah dihidangkan dgn nsi kerabu ayam bakar.(sebelum balik dah call bonda request for nasi kerabu). 

Hmmm...berbalik pada uda yang sakit.Adik lelaki aku y kami panggil uda ni tengah cuti stdy week (student UPSI, bakal cikgu insyaallah..dh final sem). Seingat aku dari bulan 1 lepas dia ada ngadu sakit tangan,sebelah kanan bahagian siku uda membengkak. Dah banyak kali pergi jumpa doktor..ustaz pun ada juga jumpa.Ikhtiar...semoga Allah sembuhkan.Mungkin sebab aku dah lama xjumpa uda, jadi aku pun tak tahu sangat keadaan dia.Aku hanya tahu khabar dari family whtsapp, aku ingtkan sakit tangan biasa2 je..then bila balik kampung last time bru la aku nampak keadaan uda dengan mata sendiri. Ya Allah, kesiannya.Dia hanya terbaring lesu kat tilam..bonda aku cakap setiap kali makan dia akan muntah.Kurus giler,sedih aku tengok keadaan dia. Uda pun baru juga blik kg, tak terfikir aku macamana la dia survive dalam sakit2 cmtu kt hostel tu..selagi terdaya kelas still xponteng.Tabikk...you r the best la uda!

Sebenarnya doktor  xdpt detect apa penyakit uda...bila xtray semua ok.Tapi uda sakit tangan dan sakit kt dada.Susah nak bernafas.Ustaz2 pula cakap uda kena gangguan..wallahualam! Sempat la aku tlg uda time kt kampung, lap kan badan dia..bersihkan muntah..suapkan makan.Malam kedua kitaorg kt kampung uda sakit teruk, menangis tahan sakit. Kita bawa g hospital then terus ambulance bawa ke hospital besar kota bharu sebb keadaan uda sgt lemah.

10 Jun 2015 ni uda dah mula final exam.Tapi apakan daya uda terpaksa tangguh semester sebb keadaan kesihatn dia.Kuatnya hati uda..kalau aku mesti xsanggup, bila dh extend mesti nanti fikir nak kena belajar sendiri, kawan2 semuaa dh habis.Lepas tu nak convo lg..aihh,xtercapai dek akal. Tapi uda  terpaksa...terpaksa!kesian dia.Tabahlah adik.Uda every semester dapat anugerah dekan..pelajar cemerlang.sekarang terpaksa extend dan next semester kawan2 sebaya semua dh habis belajar.This is their final semester.Allahu...kami semua doakan uda tabah dan kuat semangat.Tak pe uda..rezeki masing-masing.Semoga cepat2 sembuh ! sob...sob...


2 comments:

  1. Setiap apa yg berlaku ada hikmah dari-Nya.
    Semoga kuat dan tabah dalam melalui ujian dari-Nya

    ReplyDelete
  2. Ms. Kejupenyet: Insyaallah...sentiasa doakan yang terbaik

    ReplyDelete